Om de paar jaar moet het schip weer voor onderhoud op de wal gezet worden. Dit wordt steeds moeilijker, enerzijds door het wegvallen van terreinen met voldoende hefvermogen om mijn boot op de wal te zetten en tevens wordt het steeds drukker in het zomerseizoen aangezien ook steeds meer mensen hun boot in de zomer een schilderbeurt geven en ruimte en tijd hierdoor beperkter wordt. Wanneer de boot uit het water gaat wordt deze grondig schoongespoten, geschuurd en weer tegen roest behandeld.
Onder de waterlijn komen 2 lagen TENCO bottem ZWART en 1 laag TENCO bottem BRONS, boven de waterlijn krijgt de romp een laag MULTIGUARD en de gekleurde rand wordt gedaan met Sikkens antiek ROOD en een beige kleur ("Hangmat" van GAMMA) Mijn zoon zorgt weer voor de plakletters en zo nodig worden de 12 aluminium anodes ook weer vervangen.
2004 _ Jachtwerf Joh. van Assema
2005 _ H2OP Maritieme services
2007 _ Jachtwerf Nic. Witsen
2010 _Jachtwerf de Rietpol
2013_ Jachtwerf de Rietpol
2016 _ Jachtwerf de Rietpol
2018 _ Jachtwerf de Rietpol
2020 _ Haarlemsche Jachtwerf
Kort voor het natte voeten krijgen op 29-07-2020
Na precies 2 weken op de wal te hebben gestaan bij de Haarlemsche Jachtwerf en het nodige schuur/verf en laswerk, gaat de boot woensdag 29 juli weer te water. De romp is weer voorzien van nieuwe verf en plakletters, het onderwaterschip zit wederom 3x in de TENCO Bottem Coat, en er zijn rondom weer nieuwe aluminium anodes gelast.
Ook dit kwam weer tot stand o.a. door verregaande hulp en steun van Heineken en mijn familieleden.
Zonder jullie & mij was het niet gelukt!!!!